Koszt dostawy:
Końcowa suma:
(Razem produkt/produktów jest w koszyku)
Chcę kontynuować zakupy Zamówienie

Wraz z produktem nasi klienci zamówili jeszcze:

Jarmuż: łatwo dostępna superżywność

Jarmuż: łatwo dostępna superżywność

Jarmuż doskonale wzmacnia układ odpornościowy. Regularnie spożywany pomaga schudnąć, upiększa skórę, poprawia sprawność umysłową, a nawet wzmacnia wzrok. Jest prawdziwą superżywnością, jednym z najbogatszych w witaminy warzywem.
Właściwości prozdrowotne jarmużu wyróżniają go nawet wśród innej superżywności. Jest to niezwykle wszechstronna roślina o skutecznym działaniu. Spożywaniem tego warzywa możemy sobie zagwarantować dobry stan fizyczny i umysłowy. Pozytywne właściwości jarmuż zachowuje nawet w postaci zasuszonej, dlatego możemy z nich korzystać przez cały rok.

Bomba witamin

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że mało roślin zawiera tyle witamin co jarmuż. Zaledwie 100 g jarmużu pokrywa bowiem znaczną część zapotrzebowania na witaminy organizmu człowieka. Zawiera prawie dziesięciokrotność zalecanej dawki dziennej witaminy K, a uzupełnianie witaminy A i C również można niemal całkowicie osiągnąć jedząc jarmuż. Jest w nim więcej karetonoidów niż w marchwi, ponadto jest doskonałym źródłem miedzi, manganu, wapnia, potasu, witaminy B2 i B6 oraz kwasu foliowego. W jarmużu obecne są wszystkie aminokwasy egzogenne (których organizm nie może syntetyzować samodzielnie), następną zaś zaletą jest to, że kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 zawiera w postaci łatwo przyswajalnej.

Warzywo dla wzmocnienia odporności organizmu

Jarmuż posiada doskonały wzmacniający wpływ na układ odpornościowy człowieka, co zawdzięcza przede wszystkim obecności dużej ilości antyoksydantów: witaminy C, karetonoidów, witaminy A i E. Antyoksydanty bowiem neutralizują wolne rodniki, które osłabiają odporność organizmu, podnoszą ryzyko zapadnięcia na raka, choroby serca i zapalne, uszkodzają DNA, jak również przyspieszają starzenie komórek, a więc i skóry. W dodatku substancje aktywne obecne w jarmużu stymulują aktywność i produkcję komórek immunologicznych, czym pobudzają naturalne mechanizmy obronne organizmu człowieka. Przeciwnowotworowe działanie jarmużu wzmacnia też siarka: badania potwierdzają, że ten pierwiastek może być szczególnie pożyteczny w walce z rakiem piersi i jajników.

Poprawia trawienie i detoksykuje

Jarmuż jest skarbnicą błonnika pokarmowego, co sprawia, że po spożyciu tego warzywa poprawia się nasze trawienie i szybciej pozbywamy się toksyn z organizmu. Błonnik pokarmowy wymiata bowiem z jelita grubego zalegające szkodliwe substancje, co jest podstawą efektywnego oczyszczania jelit i detoksykacji organizmu, a wchłanianie substancji odżywczych przez oczyszczone ścianki jelit staje się optymalne. Przynajmniej tak samo ważny jest fakt, że wraz z usunięciem toksyn szybciej powróci równowaga flory bakteryjnej w jelicie grubym. Po części właśnie z powodu zalegających na ściankach jelita resztek przemiany materii oraz toksyn bakterie probiotyczne (pożyteczne) nie mogą się prawidłowo rozmnażać, podczas gdy liczba szkodliwych bakterii stale wzrasta, co prowadzi do zachwiania równowagi flory bakteryjenej jelit, ma więc negatywny wpływ na pracę układu odpornościowego. Błonnik pokarmowy ma duże znaczenie również dla zdrowia naczyń krwionośnych, ponieważ przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu, a co za tym idzie, do zapobiegania miażdżycy naczyń krwionośnych i innych chorób związanych z krążeniem (udar mózgu, wylew do mózgu).

Z jarmużem: płaski brzuch

Jarmuż nie tylko poprawia trawienie, ale ułatwia też wydalanie i stymuluje spalanie tłuszczu. Dzięki tej właściwości może nam pomóc w osiągnięciu upragnionego płaskiego brzucha. Nie wolno zapominać, że płaski brzuch ma co prawda walory estetyczne, ale znacznie ważniejszy jest fakt, że zgromadzony na brzuchu tłuszcz (zarówno fałda pod skórą na mięśniach brzucha, jak i pod nimi, niewidoczna) wielokrotnie podnosi ryzyko zapadalności na cukrzycę czy choroby serca. Dlatego starajmy się zlikwidować fałdę tłuszczu na brzuchu, w czym jarmuż posłuży nam pomocą.

Pozostałe korzystne właściwości

Poza wymienionymi jarmuż posiada jeszcze wiele prozdrowotnych właściwości. Częste spożywanie tego warzywa może zlikwidować zmęczenie i ból głowy, poprawić wzrok, przyczynić się do uniknięcia stanów zapalnych. Dobrze wpływa na leczenie cukrzycy, stymuluje pracę mózgu, poprawia pamięć, łagodzi objawy astmy, chroni zdrowie kości, zębów i skóry.

Źródła:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/genome/annotation_euk/Brassica_oleracea/100
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7797181
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1462567

51 zł / sztuka
Opakowanie: 200g
dostawa do domu w ciągu 24 godzin
sprawdzony składnik organiczny

Do koszyka

Szukaj artykułu: