Końcowa suma:
Razem produkt/produktów jest w koszyku
Chcę kontynuować zakupy Zamówienie

Wraz z produktem nasi klienci zamówili jeszcze:

Jabłko jako superżywność | Dlaczego zaleca się spożywać jabłka?

Jabłko jako superżywność | Dlaczego zaleca się spożywać jabłka?

Obok przyjemnego smaku, również jego działania lecznicze o szerokim zastosowaniu przyczyniają się do tego, że jabłko jest jednym z najbardziej popularnych i najczęściej spożywanych owoców. Zawiera wiele dobroczynnych składników, jego zawartość witaminy C oraz błonnika jest szczególnie wysoka, nie przypadkowo zalicza się do superżywności.

Istnieje kilka tysięcy rodzajów jabłek, ale jedno w nich jest wspólne, każde z nich jest wyjątkowo bogate w składniki chroniące zdrowie. Zauważono to już czasach przedbiblijnych, według niektórych teorii, jabłko było już uprawiane przez ludzi z epoki kamienia. W dodatku są wszędzie uprawiane od Europy poprzez Amerykę po Chiny, co też przyczynia się do tego, że jabłko jest jednym z owoców spożywanych w największych ilościach. Od tysiącleci stosowano jabłka do zapobiegania i leczenia wielu chorób, w czasach starożytnych i w średniowieczu jego spożywanie zalecano w przypadku problemów trawiennych, braku żelaza czy ogólnego osłabienia. Nie jest przypadkowe powiedzenie angielskie: “Jedno jabłko dziennie utrzyma cię z dala od lekarza”.

Superżywność

W dużej ilości i o wyjątkowej rozmaitości zawiera składniki odżywcze istotne dla organizmu, w dodatku w łatwo przyswajalnej formie, dlatego jabłko zalicza się do superżywności.

Bogaty w błonnik

Jedna z jego największych zalet, to wyjątkowo wysoka zawartość pektyny: poprzez spożycie średniego jabłka możemy zapewnić blisko 20 procent zapotrzebowania w błonnik. Pektyna rozpuszczalna w wodzie jest obecna głównie w skórce jabłka i posiada wiele właściwości chroniące zdrowie.

  • Wiąże kwasy żółciowe i wzmacnia ich produkcję, przez to poprawia metabolizm tłuszczów.
  • Obniża ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu LDL, jednocześnie podnosi ilość dobrego cholesterolu HDL. To wszystko pozytywnie wpływa na stan układu krążenia i na żyły.
  • Spowalnia procesy wchłaniania, dlatego dzięki pektynie jabłko utrzymuje prawidłowy poziom cukru po jedzeniu, oraz obniża poziom glukozy, więc może być pomocne również w przypadku cukrzycy.
  • Wiąże wodę, dlatego może być stosowane przeciw biegunce.
  • Skraca czas tranzytowy, czyli przyspiesza wydalanie kału z jelita grubego. Poprawia też ruch jelit, dzięki temu wypróżnienie staje się częstsze: w konsekwencji poprzez spożywanie jabłka można zapobiec/leczyć zatwardzenie, oraz można zapobiec nagromadzeniu się toksyn w jelicie grubym.
  • W dodatku pektyna świetnie oczyszcza jelita, wspomaga wydalanie szkodliwych złogów.
  • Ponieważ nasiąka na skutek wilgoci, powoduje sytość, przez co przyczynia się do utraty wagi. Jeżeli spożywamy jabłka, będziemy mniej głodni, w dodatku poprawi się nasze trawienie i przemiana materii, co również pomaga zrzucić błędne kilogramy i pomaga w zapobieganiu utycia.
  • Odżywia dobroczynne bakterie jelita oraz hamuje rozwój szkodliwych bakterii, dzięki temu jabłko zawierające pektynę pełni ważną rolę w zachowaniu równowagi flory jelita. Jest to jeden z głównych warunków skutecznego działania układu odpornościowego, ponieważ blisko 80 procent komórek immunologicznych znajduje się w jelicie grubym.
  • Bakterie jelit produkują z pektyny kwasy tłuszczowe o krótkich łańcuchach węglowych, które odżywiają błonę śluzową jelita grubego, obniżają ryzyko raka jelita grubego.

Jabłko wzmacnia układ odpornościowy i chroni serce

Jabłko jest świetnym źródłem witamin, jest szczególnie bogate w witaminy A, E i C o działaniu antyoksydacyjnym. Poprzez spożycie jednego jabłka dostarczamy organizmowi więcej niż 10 procent dziennego zapotrzebowania witaminy C. Dzięki składnikom o działaniu antyoksydacyjnym, jabłko w znacznej mierze przyczynia się do wzmocnienia układu odpornościowego i do wiązania szkodliwych wolnych rodników (powodujących raka, zapalenia i choroby serca i przyspieszających starzenie się skóry i komórek). Witaminy E i A chronią żyły, zmniejszają ryzyko chorób serca, miażdżycy i cukrzycy, wzmacniają wzrok, chronią skórę przed zapaleniami i szkodliwymi promieniami słońca. Również flawonoidy jabłka wzmacniają układ odpornościowy, mają działanie przeciwrakowe i antyoksydacyjne, szczególnie skuteczna jest kwercytyna. Oprócz swojego działania chroniącego serce obniża poziom tłuszczu we krwi.

Chroni koście, reguluje poziom cukru we krwi

Jabłko spożywane po posiłkach przyczynia się do zdrowia zębów i jamy ustnej. Oczyszcza zęby z nalotu, oraz ewentualnych zabarwień. Zwracajmy uwagę na to, żebyśmy wypili szklankę wody po spożyciu jabłka, która usuwa zakwaszoną ślinę. Dalszym pozytywnym działaniem wody jest to, że wzmacnia dobroczynne skutki błonnika jabłka w układzie trawiennym. Polifenole jabłka – podobnie do błonnika – regulują poziom cukru, a witamina K wzmacnia kości, hamuje produkcję płytek w żyłach i jest świetnym środkiem przeciw demencji.

Jedzmy jabłka, aby nie przytyć

Do zachowania zdrowej wagi oraz utraty wagi jabłko przyczynia się nie tylko dzięki poprawie trawienia. Powoduje poczucie sytości, więc jeżeli kwadrans przed posiłkiem zjemy większe jabłko, spożyjemy o przeciętnie 180 kalorii mniej. Naukowcy z Ameryki i Anglii w analizie badania trwającego przez 24 lata stwierdzili, że polimery flawonoidów obecne w owocu przyczyniają się do zapobiegania utycia.

Linki:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3183591/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC442131/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12537430

Green Symbol®

Jednym z wartościowych składników Green Symbol® jest jabłko

Green Symbol® to bardzo dobrej jakości, szybko wchłaniany wyciąg z super żywności, który składa się z najlepszych elementów 25 super warzyw i owoców, między innymi również jabłko!

Czytaj dalej
175 zł / sztuka
Opakowanie: 250 g
30 porcja wystarczająca na %s dni
5 zawiera %s składników
sprawdzony składnik organiczny
60-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy

Do koszyka


składniki nie modyfikowane genetycznie

Szukaj artykułu: